Header Ads

Sarkas adalah hiburan untuk orang terdahulu, ini 5 pertunjukkan sarkas yang paling luar biasa.



Berikut adalah pertunjukkan sarkas yang paling luar biasa yang pernah wujud dalam sejarah.

1. Alar, manusia panah.


Pansy Zedora, yang juga dikenali sebagai Alar, Anak panah, dilakukan dengan kakaknya dan abang iparnya dengan Barnum & Bailey Circus sebagai Anak panah dan Zedoras Terbang. Dia bertindak sebagai senjata hidup - dia ditembak seperti anak panah ke udara keluar dari busur 40 kaki melalui sasaran kertas dan ditangkap oleh kakaknya yang berayun dari trapeze. Mary mengagumi orang ramai dengan keupayaannya untuk terbang jauh dengan ketepatan.

2. Grady Stiles, budak lelaki Lobster


Grady Franklin Stiles Jr adalah seorang pelakon persembahan yang aneh. Grady adalah generasi keenam keluarga Stiles yang dilahirkan dengan ectrodactyly, kecacatan kelahiran yang menyebabkan tangan dan kaki disatu menjadi kuku. Bapa Grady sudah menjadi sebahagian daripada karnival perjalanan, jadi anak lelaki mengikuti jejak ayahnya dan mula beraksi awal sebagai The Lobster Boy.

3. Mademoiselle Octavie LaTour


Mademoiselle Octavie LaTour adalah seorang pemandu aksi wanita, yang mengadakan pertunjukan untuk Ringling Brothers dan Barnum & Bailey Circus pada tahun 1905. Ketika kereta itu merupakan teknologi baru, ia dipaparkan dalam Dip of Death, di mana dia memandu kereta kecil pada kelajuan tinggi di jalan.

4. Josephine Giradelli, Wanita yang tahan api


Pertunjukan pertama pada tahun 1816, Josephine Giradelli seolah-olah kebal panas dan dipanggil "The Fire Queen." Dia memegang blok besi merah-panas di atas kepalanya dengan tangan kosong, berjalan tanpa alas kaki di plat logam panas, jatuh lilin cair pada lidahnya, dan masak telur dengan tangannya dalam minyak panas.

5. El Niño Farini and Mademoiselle Lulu


Samuel Wasgate adalah anak yatim yang diguna pakai oleh walker dan William Leonard Hunt, yang juga dikenali sebagai Guillermo Antonio Farini. Sam menjadi terkenal pada usia 10 tahun untuk aksi yang dipanggil Le Tambour Aerial oleh El Niño Farini, di mana dia bermain drum sambil mengimbangi bar trapeze di bahagian belakang lehernya.


Dikuasakan oleh Blogger.