Header Ads

Wanita ini berjaya melakukan pembedahan pada seekor rama-rama, hasilnya pasti membuat anda rasa terpegun



Bergantung pada berapa tahun mereka dilahirkan, rama-rama Monarch boleh hidup dari 2 minggu hingga kira-kira 5 bulan, tetapi masa ianya diancam untuk dipotong lebih pendek. Untungnya, Romy McCloskey berada di sana untuk membantu. "Saya jatuh ke dalam menaikkan rama-rama secara tidak sengaja apabila saya menemui 3 ulat pada belukar di halaman depan saya," katanya,. Jadi setelah salah seorang darinya cedera, Romy tahu dia harus membantu.

"Saya selalu mempunyai cinta untuk rama-rama," katanya. "Mereka mempunyai makna yang sangat peribadi kepada saya. Sebelum ibuku meninggal, hampir 20 tahun yang lalu, dia berkata kepada saya, 'Romy, apabila kamu melihat seekor rama-rama, tahu bahawa saya ada bersama kamu, dan saya sayang kamu.' "


Romy McCloskey adalah pereka kostum profesional dan pemburu tangan induk, jadi ini betul-betul di lorongnya. Bekalannya termasuk tuala, penyangkut wayar, simen sentuhan, kapas, gunting, pin set, serbuk talc, dan sayap rama-rama tambahan dari salah seorang gadis kecilnya yang meninggal dunia beberapa hari sebelum itu.


Menurut McCloskey, tidak perlu ubat rama-rama semasa melakukan prosedur sedemikian. Dia membandingkan sayap mereka dengan kuku atau rambut manusia: "Mereka tidak mempunyai reseptor kesakitan."


Proses ini  untuk melihat bagaimana pembedahan dilaksanakan


“Rama-rama yang berusia 3 hari ini dilahirkan dengan sayap atas dan bawah yang koyak. Mari lihat bagaimana ia dirawat! "

"Bilik operasi dan bekalan tuala, penyangkut kawat, simen kenalan, kapas, gunting, pin set, serbuk talc, sayap rama-rama tambahan"


"Memastikan rama-rama dan memotong bahagian yang rosak. Jangan bimbang ia tidak menyakiti mereka. Ia seperti memotong rambut atau memangkas kuku "

"Dengan sedikit kesabaran dan tangan yang kreatif, saya menyesuaikan sayap baru untuk rama-rama kecil saya "


"Garis hitam tidak sepadan sepenuhnya dan ia hilang titik hitam di sayap kanan bawah, tetapi dengan nasib, dia akan terbang"

"Setelah seharian berehat dan mengisi perutnya dengan nektar buatan sendiri, sudah tiba masanya untuk melihat adakah dia akan terbang "


“Pembedahan dan hasil yang berjaya! "


Dikuasakan oleh Blogger.