Header Ads

Anak lelaki muncul sebagai transgender, tetapi 3 tahun selepas itu ibunya pula turut mengikut jejak





Corey Maison telah berasrat untuk menjadi perempuan ketika usianya 11 tahun ,tetapi dia takut jika permintaanya tidak disetujui dengan orang tuanya . Empat tahun kemudian akhirnya keputusannya diterima keluarga dan telah menjadi anak perempuan dalam keluarga itu .


Seteleh melihat penukaran jantina anaknya , Eric memperoleh keberanian untuk beralih dari seorang wanita kepada lelaki . Sama seperti Corey ,ditakuti penolakan dari keluarga pada mulanya . Selepas setahun dibincangkan ianya berjalan lancar.


Kembali pada bulan januari , Katie Couric memaparkan cerita Corey dan Eric sebagai sebahagian  daripada REvolusi Gendernya , Siri khas National Geographic.


Temui Corey dan Eric , sebagai seorang bapa dan anak perempuannya melalui peralihan jantina mereka bersama – sama.


Eric dahulunya Erica , merasa tidak selesa sebagai seorang wanita sepanjang hidupnya dan di laporkan “dibenci sedang mengandung”


Corey pula , dilahirkan sebagai kanak-kanak lelaki juga merasakan dirinya seolah-olah terperangakap di dalam tubuh yang bukan miliknya.


4 tahun lalu, pada umurnya 11 tahun ,keputusan yang dibuat Corey benar-benar membuatkan dirinya lebih selesa dan cantik.


Diilhamkan oleh anak perempuannya eric juga turut mengambil langkah berani untuk menukar jantinanya.
Walaupon merasa bimbang , Eric tetap diterima keluarganya dan kini menjalani terapi testosterone . Katanya lagi “kini saya mempunyai lima anak perempuan yang cantik,dan suami yang hebat dalam kehidupan yang luar biasa “.






Dikuasakan oleh Blogger.