Header Ads

Seorang lelaki menanyakan professornya cara untuk "berdating", dan caranya amat memeranjatkan


Berdating bukan sesuatu perkara yang mudah untuk semua orang. Kebanyakan orang selalu melihat rakan - rakan dan keluarga untuk cara berdating.

Seorang pelajar Jake, yang memerlukan batuan untuk mengajak Hannah untuk berdating. Tetapi dia bukan bertanya dengan rakan - rakanya tentang cara untuk berdating, dia meminta pertolongan dari professor bahasa inggeris.

Professornya menasihati jake untuk menggunakan tiga cara pemikiran Aristotle: Ethos, Pathos dan Logo untuk meminta Hannah keluar dating dengan dia.



"Saya tidak mempunyai kemahiran untuk menghantar teks pada gadis dan sebab itu saya meminta pertolongan dari professor bahasa inggeris saya dengan merangka teks dengan cara Ethos, Pathos dan logo untuk tarikan." Jake




Selepas berunding dengan ketiga-tiga kaedah itu, Jake memarahi Hannah berkata,

"Saya tidak suka di sini tetapi jika anda boleh menggunakan malam tanpa tekanan selepas bekerja atau memerlukan makanan supaya awak tetap hidup semasa berpindah ke apartmen baru, Saya suka membawa awak makan malam."

"Ia akan menjadi seronok dan cara yang baik untuk saya melihat anjing awak, itu alasan saya untuk melakukan ini."

Dia kemudiannya berkongsi screenshot mesejnya, dengan balasan Hannah:

"Hei itu akan menjadi hebat! Bagaimana dengan malam Jumaat? Saya turun kerja pada pukul 6:00. Saya pasti akan membawa Winston [anjingnya].

Penjelasan Ringkas

Ethos adalah rayuan kepada etika dan merupakan cara meyakinkan seseorang tentang watak atau kredibiliti seseorang itu.

Pathos adalah tarikan kepada emosi, ia digunakan untuk meyakinkan dan mewujudkan tindak balas emosi.

Logos adalah tarikan kepada logik dan merupakan cara memujuk dengan menggunakan alasan.

Selepas menerima jawapan Hannah, Jake tidak dapat menahan kegembiraannya. Dia tweet: "Kami terus ETHOS, LOGOS, Pathos dengan cara ini."

Pasangan itu telah keluar bersama. Jake berkongsi gambar mereka memegang lukisan matahari terbenam (betapa romantis) dan, seperti yang dijanjikan, anjing Hannah Winston membuat penampilan.






Dikuasakan oleh Blogger.