Header Ads

Myers Briggs memudahkan mencari pekerja, dengan 4 soalan dan 2 pilihan jawapan ini


Cara Myers - Briggs dicipta semasa Perang Dunia kedua untuk membaantu wanita mendapatkan pekerjaan dan menggantikan pekerja yang pergi berperang. Dengan memberi beberapa soalan mereka mendapat laporan ringkas, memudahkan mereka mencari pekerja.

Sesetengah syarikat barat masih menggunakan cara Myers - Briggs apabila memilih pekerja untuk jawatan kosong. Dengan hanya 4 soalan dan 2 pilihan jawapan menunjukkan keperibadian anda.

1. Bagaimana anda akan menghabiskan hujung minggu?

A) Saya akan menghubungi rakan - rakan untuk bertanya tentang rancangan mereka seperti "mendengar ada restoran baru dibuka", "Sebuah filem komedi yang bagus sedang dimainkan di pawagam" dan "ada diskaun di kelap paintball". Merancang untuk keluar bersama.

B) Saya akan menghidupkan mod "jangan ganggu" pada telefon saya dan hanya duduk dirumah. Akan menontong rancangan kegemaran saya di TV dan melakukan aktiviti seperti "menjawab teka - teki" dan "membaca buku".



2. Mana antara 2 huraian yang paling sesuai untk anda?

A.) Perkara yang paling penting untuk saya adalah apa yang berlaku sekarang. Saya menilai mengikut keadaan sebenar dan memberi perhatian butiran itu.

B) Fakta yang membosankan. Saya suka berfikir dan berimaginasasi peristiwa yang akan datang. Saya lebih suka dari situasi yang berlaku dari maklumat yang diberi.



3. Bagaimana anda membuat keputusan? Seorang kawan sedang berusaha menarik perhatian anda tentang pekerjaanya. Kerana gaji lebih tinggi di sana tetapi kakitangan di sini sangat baik membuatkan anda berfikir yang mana lebih baik. Ketua di tempat kerja memberitahu kepada anda bahawa dia kan mengesyorkan jawatan lebih tinggi.

A) Saya akan mempelajari semua maklumat yang ada mengenai pesaing, meminta pengurus SD saya untuk nasihat, dan membuat carta dengan semua kebaikan dan keburukan. Dalam kes sedemikian, adalah penting untuk menimbang semua dan menilai keadaan dengan minda yang terbuka.

B) Saya akan sentiasa mengikut kata hati saya



4. Tinggal 2 minggu sebelum perkahwinan kawan anda dan bagaimanakah persiapan anda?

A) Saya memilih lagu - lagu medley dari sekolah kami, mengumpul cerita cinta pasanagan itu dan membuat puisi serta membuat temu janji dengan stylist dan master makeup. Saya lebih suka bersiap sepenuhnya.

B) Mengapa perlu bersiap? saya akan menikmati diri saya di majlis itu dan akan membuat pertunjukan di hari perkahwinan itu. Perkara yang spontan lebih baik.



Dikuasakan oleh Blogger.