Header Ads

Kalau diamalkan anda akan terkejut rezeki datang tak habis, ini 7 cara mudah untuk menjemputnya


1. Memperbanyak Membaca – La hawla Wala Quwwata Illa billah 

-Barangsiapa yang mahu dapat rezeki dari-Nya hendaklah banyak mengucapkan – La hawla Wala Quwwata Illa billah (HR. At- Tabrani)

2. Membaca – La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin 

Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi aman dari kefakiran dan menjadi penenteram dari rasa takut dalam kubur(HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).

3. Membaca – Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim 

Dari setiap kalimat itu seorang malaikat yang betasbih kepada Allah Ta’ala sampai hari kiamat yang pahala tasbihnya itu diberikan untukmu. (HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)

4. Membaca Surat Al-IKHLAS:

Barangsiapa membaca Surat Al-Ikhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan menghilangkan kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya (HR. AtTabrani)

5. Membaca Surat Al-WAQIA’AH :

Barangsiapa membaca surat Al-Waqiaah setiap malam, maka tidak akan di timpa Kesempitan Hidup” (HR. Al-Baihaqi dalam Syu’ab Al-Iman)

6. Memperbanyak selawat keatas Nabi : 

Dari Umar bin Khaththab dari Nabi Shallallahu’alaihi wa sallam bersabda bersabda: Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali selawat maka Allah akan membalas sepuluh kali selawat dan mengangkatnya sepuluh darjat . (Dikeluarkan Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah al-Bazzar, Ibnu Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma’lul)

Cara berdoa menjemput rezeki

Ya Allah berikanlah kami rezeki yang luas, yang halal lagi baik tanpa memberatkan kami.

Jika Rezeki kami ada di langit maka turunkanlah, Jika ada dibumi makan keluarkanlah, Jika jauh maka dekatkanlah

Jika dekat maka mudahkanlah, Jika sikit maka perbanyakkanlah, jika banyak maka "BERKATILAH" agar kami dapat menolong anak-anak yatim, fakir miskin dan mereka yang dalam kesusahan dan kedhaifan.

Ya Allah, kabulkanlah doa kami, Aminn Ya Allah Ya Robbal' Alamin.


Kalau tidak mampu beramal semua jangan tinggal semua, lakukan salah satu dahulu, dah biasa tingkatkan lagi amalan. Mindset dalam minda yang aku nak belajar lagi dan lagi. Jangan berhenti sampai kita "Mati".

Sumber: www.islamituindah.com.my
Dikuasakan oleh Blogger.