Header Ads

Hubungan cinta setia hujung nyawa, supaya 5 perkara ini tidak berlaku


Setiap hubungan yang terjalin tentu permulaanya dengan perasaan yang sangat bahagia kemudian dan bertukar menjadi rasa kasih sayang dan cinta. Hubungan lebih serius dengan kedua-duanya berharap untuk kekal selamanya.

Walaupun tidak dinafikan perasaan ingin bahagia adalah permulaan hubungan, tetapi harus mempunyai peranan penting untuk mewujudkan hubungan yang sihat dan berkembang. Rasa cinta yang terlalu besar sering mebuat kita lupa, untuk logik membuat keputusan. Kemunggkinan  perkara ini berlaku membuatkan hubungan anda tidak sihat.

1. Memaafkan kesalahan yang sama berkali - kali dan berharap dia akan berubah nanti

Memaafkan kesilapan pasangan adalah perkara yang baik kamu lakukan, tetapi memberikan dia peluang untuk memperbaiki harus dipertimbangkan. Bagaimana jika kesilapan yang sama dan berulangkali dia lakukan namun, tidak pernah belajar dari kesilpannya.

Kerana sayang dan cinta terlalu besar, kamu selalu memaafkan kesilapannya yang sama. Hakikatnya dia tidak pernah belajar dari kesilapannya dan memperbaikinya, itu adalah bukti yang dia tidak serius dengan kamu. Dia tahu kamu akan memaafkannya dan tidak perlu berubah.

2. Apa - apa yang dia katakan bila bertengkar atau bergaduh, kamu hanya simpan dalam hati

Selain itu, bila menyimpan dalam hati mudah untuk kamu merasa sensitif. Contohnya, ketika bertengkar segala katanya membuat kamu tersinggung  dan terluka dan hanya simpan dalam hati.

Sekiranya, perkara ini boleh mengubahkan pandangan dan merasakan apa yang dia kata adalah benar. Tapi kerana kamu hanya mengutamakan perasaan tanpa sedar katanya menjadi logik dan kamu sering terluka.

3. Kehidupan  semakin hari semakin di kawal dan kamu menganggap ia kebaikkan untuk masa depan

Mengajak pasangan untuk menjalani kehidupan yang lebih baik tentu menjadi satu perkara yang positif. Bersama untuk mengubah diri sendiri menjadi lebih baik dan matang pasti diharapkan oleh pasangan. Tetapi bukan beerti menyerahkan kehidupan sepenuhnya pada pasangan.

Suka kek kita di kawal atau (Queen Control) olehnya. Sekiranya anda menganggap ia satu perkara yang baik, anda tidak sedar bahawa nanti dia akan menjadi pemimpin rumah tangga. Ini adalah sebuah kesalahan.

4. Sikap ambil tahunya kamu mengaggap itu tanda cinta dan sayang pada diri kamu

Sejak menjalin hubungan degannya, kamu tidak lagi merasa bebas seperti biasa. Bertemu dengan siapa, pergi kemana, atau mahu berkawan dengan sama jantinanya seperti dia. Sikap itu pada awalnya namapk manis dan tidak mahu kehilangannya.

Namun makin lama ia akan menganggu perubahan diri kamu. Menjadi terbatas dan rasa tidak bebas. Ini perkara yang tidak sihat buat kamu.

5. Hanya kamu yang berusaha untu hubungan ini dan dia tidak ambil tahu

Perkara ini yang biasa berlaku. Hanya kamu yang berusaha tapi dia tidak,  kdang - kadang perngorbanan yang kamu lakukan dan melebihi apa yang sepatutnya. Kamu buat untuk menmunjukkan rasa sayang dan cinta pada dia. Sepatyutnya setiap hubungan harus diusahakan bersama.
Dikuasakan oleh Blogger.