Header Ads

Di China ini merupakan masalah paling besar yang IKEA hadapi setiap hari


Bila anda pergi ke Ikea semestinya kita nak lihat barang-barangnya yang cantik serta ringkas tapi masih memukau. Paling tidak pun, pergi ke sana sebab nak makan meatball. Lepas dah makan tu baru lah pergi tengok-tengok barang-barang dia. Bila nak cuba perabot di sana, mesti anda ada rasa segan-segan nak cuba, kan? Setakat rasa-rasa je tilamnya yang empuk, kerusinya yang lembut sambil tengok line clear ke tak clear kalau nak baring sekejap.

Mungkin disini kita memang sudah diterapkan dari kecik supaya beradab dimana-mana sahaja. Tapi itu kalau di Malaysia, berbeza pula yang berlaku di China. Pelanggan Ikea disana lebih suka untuk mencuba terus perabot-perabot dalam tempoh yang sangat lama.

Lama yang macam mana tu? Haha.
Sangat lama!

Jom kita lihat apa yang mereka lakukan semasa berada di Ikea.












Admin rasa mereka sangat sukakan barang-barang di Ikea sebabkan itu mereka rasa seperti dirumah mereka ataupun buat macam rumah sendiri. Hal yang berlaku ini pastinya menjadi masalah kepada pihak pengurusan Ikea dan para pekerja mereka.

Para pekerja disana terpaksa melakukan tugas tambahan iaitu memantau dan mengejutkan pelanggan yang tidur di perabot mereka. Sudah diberitahu jangan baring/tidur tetapi perkara yang sama tetap berulang setiap hari.
Dikuasakan oleh Blogger.