Header Ads

Anda pernah ambil ujian personaliti diri? Cuba ambil ujian mudah ini, anda pasti akan terkejut.


Jika anda lihat pada ramai yang akan post dan repost tentang ujian kenali diri. Malahan ada di antara kita yang pernah mengambil ujian seperti ini sejak dari zaman sekolah lagi.

Tetapi apakah sebenarnya tujuan ujian ini di lakukan. Ramai yang tidak faham tentang tujuan sebenar. Ada yang mengatakan ianya adalah syirik dan menipu. Tetapi anda perlu faham, mereka melakukan ujian ini adalah kerana untuk mengetahui personaliti diri orang kebanyakan.

Jika anda faham maksud orang kebanyakan adalah, populasi dunia seramai 7 billion. Dalam nombor yang besar ini pasti anda akan tergolong dalam salah satu kumpulan yang ada. Jadi ujian-ujian personaliti ini adalah untuk menunjukkan anda, kumpulan mana anda tergolong.

7,000,000,000 ini adalah nombor 7 bilion. Banyak bukan, tak kan lah satu kumpulan pun anda tidak di kategorikan. Cara pendekatan manusia terhadap sesuatu perkara itu berbeza-beza. Maka cara anda mengolah pendapat dan penerimaan terhadap ujian personaliti itu yang akan membantu anda.

Jika pada awalnya anda sudah berfikiran negatif, maka anda sudah gagal ujian itu sebelum anda mengambilnya lagi.



Baiklah, habis bercerita panjang, jom kita try satu ujian. Kami akan berikan anda 3 carta teka silang kata. Setiap satu nya adalah berbeza. 

Apa yang anda perlu lakukan adalah, lihat dan pilih satu perkataan yang anda mula-mula sekali nampak. jangan mencari terlalu lama, kerana nanti anda sendiri akan terkeliru.

Setelah anda jumpa satu perkataan itu, anda pergi kepada carta yang seterusnya. Pastikan anda ingat perkataan anda. Apabila anda dapat buat dalam masa yang singkat untuk setiap carta, jawapan nya akan lebih bermakna pada anda.

Kerana apabila anda memilih dengan cepat, itu bermaksud anda memilih dalam keadaan separa sedar.
Jom try.




1. Teka silang kata yang pertama

Bagaimana, anda sudah jumpa perkataan anda. Cuba ingat perkataan tersebut, dan teruskan kepada carta yang kedua.





2. Teka silang kata kedua

Sudah jumpa. Bagus! ingat perkataan anda. Dan terus ke carta yang terakhir.





3. Teka silang kata ketiga

Bagaimana, anda sudah dapat perkataan anda. Jangan risau. Jika anda dapat perkataan yang teruk sekalipun, itu tidak akan menjatuhkan anda. Ambil ianya untuk memajukan hidup.

Baiklah ini jawapannya.

1. Perkataan dari teka silang kata yang pertama.
Adalah bagaimana anda menghuraikan tentang diri anda.

2. Perkataan dari teka silang kata kedua
Adalah bagaimana anda harapkan orang lain memandang diri anda.

3. Perkataan dari teka silang kata ketiga.
Adalah, apa yang anda rasa tentang masa depan anda.
Dikuasakan oleh Blogger.