Header Ads

Apabila cara masakan di tv diikut tanpa belajar basic masakan, inilah jadinya!!


Semua orang ade kretiviti masing-masing. Lebih-lebih lagi dalam masakan. Sekarang ni ada banyak siaran tv tentang masakan. Ada abam sado pandai masak. Ada minah cun ajar masak. Itu semua normal.

Tetapi usaha orang biasa macam kita ini yang cuba untuk masak sendiri di rumah sebab syok tengok orang masak kat tv. Kalau jadi tu bagus lah. tapi bila tak jadi, habis jahanam barang-barang dapur.

1. Kami pun tak tahu apa yang dia masak sampai kembang macam tu.


2. Di nasihatkan jangan lah memasak ketika marah. Habis sumua tenaga Hulk keluar nanti.


3. Memang lah dalam tv suruh masukkan pizza dalam oven, tapi letak la atas pan besi sebelum masukkan. Tak pasal-pasal dah meleleh.


4. Ini dendam dengan membe ke apa ni? Kesian membe nak study nampak roti je manjang.


5. Apalah reaksi ibu korang bila nampak dapur dia dah jadi macam ni.


6. Ni kalau makan sumpah protein dia sama banyak macam makan telur.


7. Ini barulah molten lava cake yang asli.


8. Aduhai, belajar tinggi-tinggi water heater pun tak tahu nak guna macam mana ye.


9. Sedih mak tengok kalau macam ini lah engkau masak karipap.


10. Kalau macam ni decoration masak, memang dapat 10/10 dari juri.


11. Kalau ye pun nak panaskan balik teh tarik mamak, jangan la sampai letak 3 jam dalam microwave.


12. Memang kreatif habis. Dah habis makan boleh terus sidai baju.


13. Tak pernah lagi makan spaghetti hangit.


14. Pizza hangit tu biasa la. Nanti boleh cuba lagi ya. 


Dikuasakan oleh Blogger.