Header Ads

Tergoda Dengan Senyuman Lelaki? Ini 7 Jenis Senyuman Lelaki Dan Maksud Sebaliknya


Senyuman dari seorang lelaki, juga mempunyai maksud tertentu sepertinya senyuman dari seorang wanita.

Ada 7 jenis senyuman yang dimiliki lelaki dan ada beberapa makna di dalamnya. Jom cek disini apa jenis senyuman itu...



Senyum Malu-Malu

Sama seperti namanya, senyum ini memang sebahagian besar mengandungi rasa malu-malu. Senyuman seperti ini mengisyaratkan dia bukan orang yang bertujuan negatif dan segan dengan kamu. Namun, hargai setiap kata-katanya. Bila kamu memberikan respon yang salah, dia akan selalu mengingatnya.


Senyum Tanpa Mata Mengecil

Senyum ini boleh menjadi tanda dia agak bosan. Biasanya terjadi saat mereka berusaha meneutralkan keadaan yang janggal kepada keadaan kebiasaan. Boleh juga menjadi cara dia melarikan diri dari suasana yang tidak selesa baginya.


Senyum Kegelian

Senyum kegelian boleh terjadi kerana seorang lelaki merasakan tergerak dengan perilaku orang yang dilihatnya. Boleh jadi kerana nampak kelakar atau menghairankan dalam konotasi positif. Namun senyum seperti ini menandakan dia cukup mengalu-alukan dan selesa dengan kehadiran kamu.


Senyum Sinis

Ciri senyum ini adalah senyum di salah satu ujung bibir sambil menarik nafas pendek dan menoleh ke bawah, kanan atau kiri. Senyum ini seolah menunjukkan dia memandang rendah, juga boleh jadi merupakan senyuman penuh rasa hampa. Orang seperti ini mungkin tidak suka dikalahkan atau sejenis orang yang sebenarnya tak tahu apa yang dia inginkan, tapi agak memandang rendah pada orang lain.


Senyuman Lebar

Senyum lebar biasanya disertai mengecilkan mata, terbukanya mulut dan seluruh wajah yang nampak ceria. Ini adalah sebuah senyum 'selamat datang' atau senyum bahagia.

Beberapa orang memalsukan senyuman seperti ini dengan tujuan 'formaliti' atau topeng. Keadaannya boleh dilihat dari bahasa tubuh yang nampak canggung atau kaku. Sedangkan mereka yang ikhlas, bahasa badannya lebih fleksibel dan kata-kata yang keluar dari mulutnya lebih ramah,



Senyuman Sombong

Ada juga yang menunjukkan senyuman seperti ni. Selalunya senyumannya tidak seimbang.  Salah satu sudut bibirnya terangkat, tapi sisi alisnya yang lain pun ikut naik.

Senyuman ini penuh percaya diri dan berisi perasaan yang superior. Sesetengah wanita kurang sukakan senyuman ini.


Senyuman Lembut

Senyuman ini membentuk lengkungan nipis dan sorot mata yang hangat. Senyuman seperti ini paling disukai wanita, banyak dilakukan oleh lelaki jenis gentleman tapi juga boleh digunakan sembarangan untuk menjerat hati wanita.

Ciri senyuman lembut yang palsu adalah yang diikuti dengan kata-kata persuasif atau meyakinkan pendengarnya. Membuatkan kamu menuruti kehendaknya. Jadi, hati-hatilah...

Ternyata terdapat banyak jenis senyuman, ya. Jangan sesekali mudah terjerat dengan senyuman palsu. Jangan pula mengabaikan kebaikan mereka yang tersenyum ikhlas pada kamu..
Dikuasakan oleh Blogger.