Header Ads

Orang yang mempunyai mata sepet akan mendapat 9 kelebihan yang anda tidak tahu


Ramai yang beranggapan bahawa memiliki mata yang bersaiz lebih besar adalah cantik dan seksi berbanding memiliki mata yang bersaiz kecil.

Tetapi, tahukah anda bahawa memiliki sepasang mata yang bersaiz kecil juga ada kelebihannya tersendiri? Mari kita lihat.

#1- Boleh tidur dimana sahaja tanda disedari orang sekeliling

Dengan mata bersaiz kecil orang sekeliling tidak dapat meneka yang anda sedang tidur atau tidak. Dengan kelebihan ini anda boleh tidur dimana sahaja tanpa disedari orang sekeliling.

#2- Muka nampak takda emosi

Mata memainkan peranan besar untuk menunjukkan emosi. Memiliki mata bersaiz kecil tidak mudah untuk orang sekeliling meneka apa emosi anda ketika itu.

#3- Dianggap sebagai seorang yang ‘cool’

Anda tidak tahu bagaimana untuk menunjukkan reaksi terkejut. Anda lebih bersikap cool dan tenang

#4-Sesuai dengan apa sahaja jenis cermin mata

Memiliki saiz mata yang kecil memudahkan anda dalam memilih apa sahaja bentuk cermin mata. Tidak seperti mempunyai mata yang lebih besar, sedikit sukar mencari yang sesuai.

#5-Tiada ‘eye-bag’

Memiliki saiz mata yang lebih kecil tidak mudah mendapat eye-bag berbanding mereka yang memiliki saiz mata yang lebih besar. Mata tidak mudah nampak letih bahkan nampak ceria setiap hari

#6-Senyuman yang comel

Ketika anda sedang tersenyum, mata anda juga turut tersenyum. Comel kan?

#7- Mudah untuk melukis wajah anda

Antara bahagian yang susah untuk melukis potret wajah adalah bahagian mata. Tetapi untuk melukis potret wajah anda, tidak sukar dan tidak memerlukan waktu yang panjang untuk melukis wajah anda

#8- Orang tidak tahu apa yang anda pandang

Selalunya mereka yang mempunyai mata yang kecil agak susah untuk orang sekeliling menjangkakan apa yang anda sedang lihat. Kelebihannya anda tidak mudah kantoi.

#9- Pandangan mata yang tajam

Sangat mudah untuk orang memahami mood anda ketika ini, sekiranya anda tiada mood, mata mainkan peranan menunjukkan emosi.

Kesimpulannya, memiliki saiz mata yang besar atau kecil memiliki kelebihan tersendiri. Itulah pemberian yang terbaik yang telah diberikan kepada anda. Maka bersyukurlah dengan-Nya kerana pemberian itu juga boleh ditarik bila-bila masa saja.
Dikuasakan oleh Blogger.