Header Ads

6 cara mudah untuk menjaga hati si suami.

Menjaga hubungan selepas perkhawinan bukan satu perkara mudah, terutama bagi kaum wanita yang bekerjaya. 
Masa dalam perkhawinan boleh menjadi rahmat atau punca keretakan dalam rumah tangga.
Tapi kalau anda nak menjadi hubungna dengan si dia, ambilah tips-tips mudah ni.

1. Lakukan aktiviti kegemarannya dengannya

Jika anda tahu dia suka bola sepak, duduk dan tonton permainan dengannya. Lagi baik kita menghargai kenyataan bahawa dia mempunyai hobi samada menarik atau tidak. Jika anda tidak menyukai aktiviti pilihannya, berikan mereka peluang dan anda mungkin akan mendapati pada masa akan datang,dia juga akan meluangkan masa dengan anda.

2. Terima kasih kerana perkara-perkara kecil

Dan juga perkara-perkara besar. Terima kasih kerana dia bekerja setiap hari dan perkara kecil sperti membuka balang mentega kacang. Dia akan menghargai keprihatinan dan akan mahu berbuat lebih banyak untuk anda pada masa akan datang. Berkhidmat satu sama lain adalah cara terbaik untuk jatuh cinta.


3. Tinggalkan nota untuk si dia 

Di atas bantalnya pada waktu malam, di cermin bilik mandi, dalam beg dengan sisa makanan yang diambilnya untuk makan tengah hari atau di dalam poketnya. Ia tidak perlu banyak. Satu "I love you" yang mudah akan dilakukan, tetapi mengambil masa tambahan untuk menyatakan kasih sayang atau rasa terima kasih akan pergi jauh.

4. Pegang tangannya dan pelukannya

Sentuhan fizikal adalah bahagian cinta yang sangat penting. Sentuhan romantis atau menenangkan akan meyakinkannya bahawa anda menyayanginya dan mahu menjadi dekatnya. Kajian menunjukkan bahawa pelepasan 20 saat mengeluarkan oxytocin, yang menjadikan kita lebih bahagia dan membawa kepada perasaan keterkaitan dan cinta. 


5. Beri dia ciuman

Kajian menunjukkan betapa pentingnya mencium adalah hubungan. Luangkan masa untuk memberinya ciuman sebenar sebelum dia pergi bekerja.

6. Tanya dia tentang harinya dan benar-benar mendengarnya

Ambil masa untuk dengar rentehannya tentang pejabat atau rakan-rakannya. Ia mungkin nampak remeh tetapi sebenarnya mendengar kepada kerisauan dia membuktikan anda sayang dia. Apabila seseorang benar-benar mengambil berat tentang anda dan ingin mengetahui tentang hari anda, itu adalah tanda cinta yang pasti.
Dikuasakan oleh Blogger.