Header Ads

Wanita, jangan bertolak ansur kepada sesiapa yang tidak melayan anda dengan "Respect"


1.Tiada siapa yang bertanggungjawab untuk anda kecuali diri sendiri.

Lelaki boleh menyumbang kepada kebahgiaan anda, tetapi itu bukan tugas mereka. Semuanya bermula dengan diri anda, dan anda tidak boleh mengharapkan si dia untuk membawa kebahagiaan kepada anda.

Jika anda tidak dapat buat diri sendiri rasa bahagia, macam mana orang lain nak buat anda bahagia? Bukannya mencari hubungan demi mengisi rasa kosong. Wujudkan hubungan yang sihat dengan diri sendiri dan anda akan jadi lebih puas walaupun bersendirian.

2.Jangan bertolak ansur kepada sesiapa yang tidak melayan anda dengan Respek

Jangan sesekali membenarkan orang lain merendahkan anda atau menyakiti emosi, mental atau fizikal.

3. Jangan mengejar seseorang yang tidak nampak nilai diri anda.

Tidak berbaloi kepada sesiapa yang tidak memahami betapa bertuahnya mereka kerana mempunyai anda, Anda berhak dapat apa-apa yang terbaik. Sekiranya si dia merasa anda lebih baik dari anda, si dia sepatutnya berusaha lebih keras untuk menjadi yang terbaik.

4.Jangan berubah diri anda menjadi orang lain.

Melainkan jika menjadi lebih baik, anda tidak perlu mengubah kepercayaan, nilai, pendapat, rupa dan lain-lain demi kepentingan orang lain.

Jelas sekali, mereka tidak menerima anda, siapa anda dan tidak menghargai apa yang ada di depan mata mereka. Kalau mereka benar ambil berat tentang anda, mereka akan terima setiap kekurangan dan kelemahan diri anda.

5.Cukuplah hanya diri dan Pencipta anda
Tidak ada yang lebih baik dari ini termasuk keluarga anda
Dikuasakan oleh Blogger.