Header Ads

Nak tahu perasaan pasangan anda semasa berpegangan tangan? Ini 7 cara pegang tangan dan maksud sebaliknya.


Jika diperhatikan pasangan yang baru berkahwin atau sedang mabuk bercinta, mereka sudah pasti leka berjalan sambil berpegangan tangan.
Mungkin tanpa kamu sedari, isyarat badan yang mudah ini mampu memberi banyak maksud kepada tahap perhubungan kamu dengan pasangan.
Mari sama-sama kita tengok apa maksud bagi setiap cara pegangan tangan antara pasangan. Jadi, yang mana satu cara kamu dan pasangan?


1. Tapak tangan melekap ke bawah.
Jika kamu berdua memegang tangan seperti ini, ia bermaksud kesatuan antara kamu berdua adalah berasaskan kasih sayang.
Ia juga juga menunjukkan bahasa siapa sahaja yang tapak tangannya ke bawah, mempunyai personaliti yang lebih kuat yang selalunya akan mengambil inisiatif dan selalu lebih membuat keputusan dalam sesuatu perkara.


2.  Jari saling berkunci rapat.
Jari saling berkunci merupakan simbol keghairahan dan perhubungan yang kuat antara dua orang. Semasa berpegangan tangan seperti ini, ia adalah sangat penting bagi kedua-dua kamu memegang tangan pasangan dengan kemas. Ia bukan petanda yang baik jika salah seorang memegang tangan dengan longgar.


3. Pegangan satu jari.
Pegangan tangan jenis ini menunjukkan bahawa kedua-dua kamu mementingkan kebebasan pasangan. Pasangan seperti ini tahu macamana cara untuk menghormati ruang dan privasi pasangan masing-masing. Ia juga menunjukkan pasangan itu sedang melalui saat-saat yang sangat "nipis" di mana salah seorang darinya merasakan keperluan untuk kembali kepada perhubungan hanya sekadar kawan.


4. "Pengukuhan" dari tangan satu lagi.
Jika kamu menggunakan "pengukuhan" dari tangan pasangan, ia selunya menunjukkan antara kamu berdua semakin serius. Malangnya, ia selalunya bukan petanda yang positif:  ia juga bermaksud kamu sedang bertukar menjadi pasangan jenis posesif.


5. Lengan berkait.
Pegangan tangan ini selalunya digunakan apabila pasangan menghadiri majlis-majlis rasmi. Namun begitu, jika mereka berpegangan tangan dengan cara ini setiap masa ia menunjukkan seorang daripada pasangan itu sedang mendapatkan perlindungan atau merasa sedikit tidak selamat dengan perhubungan mereka.


6. Memegang jari-jari dan sedikit menarik tangan pasangan.
Ini menunjukkan pasangan ini tidak berada pada tempat yang sama. Pasangan yang menarik tangan itu sedang membuatkan pasangannya untuk membuat keputusan yang lebih cepat. Ia juga memberi petanda bahawa salah seorang darinya sudah bosan dengan rutin dalam perhubungan itu.


7. Tidak berpegangan tangan.
Jika pasangan kamu mengelak untuk memegang tangan kamu, ia menunjukkan dia mungkin sudah tidak berminat dengan kamu. Bagaimanapun ia juga boleh menunjukkan rasa malu, atau keperluan privasi.
Jangan buat tuduhan melulu, teruskan memerhati tanda-tanda lain dalam perhubungan kamu. Mungkin juga tiada apa yang perlu kamu risaukan.
Dikuasakan oleh Blogger.