Header Ads

Adakah Pasangan Anda Pembohong,Ini 10 Tanda Untuk Mengetahui Mereka Sedang Berbohong


Anda merasa tidak selesa dengannya. Beberapa perkara yang dia ucapkan terasa tidak masuk akal, ceritanya tidak konsisten dan anda pasti dapat mengetahui bahawa ada sesuatu yang disembunyikannya. Berikut adalah beberapa cara untuk mengetahui pasangan anda sedang berbohong:

1. Dia berhenti atau diam seketika sebelum menjawab

Ini adalah salah satu cara awal mengesan pembohongan, di mana dia cuba untuk memikirkan alasan sebelum menjawab pertanyaan anda. Bahkan jika dia telah mempunyai alibi yang dibuatnya, otaknya masih perlu mengingat semua butiran sebab sebelum dia boleh memberitahu anda sebab terpesongnya.

2. Dia menutupi wajahnya

Alasan bahawa hidung Pinocchio menjadi panjang setiap kali dia berbohong, iaitu ketika tidak mengatakan yang sebenarnya. Jika anda melihatnya meletakkan tangannya di atas mulutnya, menutup mata atau menggosok-gosok hidungnya sambil menceritakan sebuah kisah, dia mungkin cuba untuk menutup pembohongan beliau.

3. Dia mengelakkan hubungan mata

Ini adalah tanda universal ketika dia malu. Dia tidak mahu mengaku apa yang dilakukannya, sehingga dia cuba untuk menghindari bercakap akan hal itu. Mengelakkan hubungan mata dilakukannya untuk berusaha memutuskan perbualan.

4. Dia berpeluh

Jika alisnya menjadi basah dari biasanya ketika bercakap dengan anda, mungkin dia sedang gugup mengarang sebuah cerita bohong. Berpeluh adalah salah satu tandanya.

5. Sesuatu yang sering berubah dalam cerita

Kadang-kadang setiap orang mudah melupakan sesuatu, akan tetapi jika suatu cerita tidak sesuai , hal itu patut diberi perhatian. Seorang yang berbohong tidak dapat melakukan pembohongan mereka secara 100 peratus. Pasti akan ada kesalahan yang boleh dilihat ketika dia menyembunyikan sesuatu.

6. Dia membela diri

Dia tidak mahu anda terus menyiasat lebih lanjut, sehingga dia akan marah apabila anda terus bertanya banyak soalan.

7. Dia memberikan terlalu banyak maklumat

Dia cuba terlalu keras untuk memastikan bahawa pembohongannya tak diketahui. Ini adalah caranya meyakinkan anda untuk percaya padanya.

8. Dia mula kelihatan gelisah

Adakah ia melakukan gerak-geri tidak wajar seperti menghentak-hentakkan kakinya atau mengambil sesuatu, kegelisahannya ini dapat menunjukkan ada rahsia yang tersimpan, -sengaja atau secara tidak langsung-.

9. Dia tidak menjawab soalan anda

Dia mungkin mengubah topik perbincangan, menceritakan sebuah kisah panjang, atau mungkin mula mengajukan soalan sebagai gantinya. Tapi dia tidak pernah memberikan jawapan langsung.

10. Suara atau kelakuannya berubah

Anda tentu mengenalinya dengan baik. Jika anda bertanyakan soalan dan dia tiba-tiba berubah nada normal suara, tingkah laku atau sikapnya, maka boleh jadi ia sedang menyembunyikan sesuatu. Gregg McCrary, seorang pesara FBI profiler jenayah berkata, "Jika sikapnya beralih tiba-tiba -berubah dari tenang menjadi gelisah atau menjadi kelam kabut kemungkinan dia sedang tidak mengatakan yang sebenarnya."

Dikuasakan oleh Blogger.