Tahukah anda? Tanpa disedari, anda sedang 'membunuh' pasangan anda dengan 5 perilaku ini

    • Sebuah hubungan perlu dirawat setiap hari. Bak menanam tanaman-tanaman di kebun, hubungan yang tidak disirami dengan cinta secara rutin akan layu, lemah, bahkan mati pada akhirnya. Justeru, perhatian akan membawa kesan yang besar bagi mengekalkan hubungan korang dengan pasangan tercinta.
    • Pasangan akan merasa dilupakan atau disisihkan tanpa mampu mengungkapkannya dengan kata-kata. Ini adalah situasi kecemasan dan berbahaya. Jika keadaan seperti ini didiamkan sebegitu rupa tanpa ada usaha mengatasi masalah, korang membiarkan jurang dalam hubungan suami-isteri ini semakin lebar tanpa suara.
      Wahai para suami, beberapa perilakumu menyebabkan kami, para isteri, terluka. Cubalah fikir sejenak tentang hubungan korang dari 5 perilaku menyakitkan ini dan memperbaikinya selagi masa masih ada.
      1. Kurang perhatian
      Isteri korang memahami beratnya hari-hari korang kerana tumpukan tanggungjawab sebagai seorang pencari nafkah dan pemimpin keluarga. Namun, pernahkah korang membayangkan bagaimana perjuangannya sama berat dengan korang? Bercengkerama adalah caranya melepaskan penat. Ia tak ingin berebut perhatian korang dengan benda-benda mati, seperti televisyen, alat, dan video games. Ia hanya mahukan perhatian korang sepenuhnya, tanpa gangguan. Adakah isteri korang adalah orang terpenting dalam hidup saat ini? Tunjukkan jawapannya dengan segenap jiwa.
      2. Kurang penghargaan dan pujian
      Mendengar pujian dari sang suami tercinta adalah perkara yang sangat dicintai isteri. Pujian membuat wanita merasa dicintai dan istimewa. Tidak syak lagi isteri korang mempunyai aneka kelebihan dan kebaikan yang korang sendiri sukai dan kagumi. Berikan penghargaan pada bila-bila pun dan di mana pun, baik secara peribadi mahupun di depan orang lain. Anak-anak pun akan menyaksikan bukti nyata bagaimana orang tua mereka saling menghargai dan mencintai sepenuh hati.
      3. Kurang masa berkualiti berdua
      Tarikh dengan pasangan selepas berkahwin, sebenarnya tak perlu cara rumit untuk melakukannya. Dengan mudah, korang boleh selalu menyempatkan "quality time" dengan pasangan. Temu janji dengan isteri tersayang akan mengeratkan hubungan korang berdua. Pilih satu hari khusus untuk korang berdua dating macam dulu-dulu. Pilihlah aktiviti yang ia sukai atau digemari bersama untuk membawa percikan kebahagiaan ke dalam percintaan .
      4. Kritik berlebihan
      Hidup bersama sekian lama membuat korang sama-sama menyedari kekurangan masing-masing. Tak dinafikan, kelemahan-kelemahan akan mendominasi pandangan sendiri samaada sedar atau tidak, korang kerap melontarkan kritikan atas kekurangan isteri sendiri. Padahal, kritik-kritik yang tidak disampaikan secara konsktruktif justeru akan menenggelamkan kepercayaan diri si isteri . Dia berasa tidak berharga, dikuasai oleh tenaga negatif,  dan merana dalam keadaan terdesak. Mulakan melihat hubungan, bermula dengan bercermin pada diri sendiri. Cari kekurangan korang dan berkomitmenlah dengan pasangan untuk memperbaiki diri bersama.
      5. Membanding-bandingkan
      Hidup di bawah bayang-bayang orang lain, apakah itu keluarga atau rakan-rakan korang, membuat batin isteri terseksa. Ia mungkin tidak mendedahkan keberatan atau sakitnya hatinya saat korang dengan ringannya membandingkan dia dengan ibu atau isteri teman korang. Namun, hatinya terluka begitu dalam akibat tindakan korang yang menjadikannya tidak cukup bermakna untuk korang.
      'Cinta yang tulus akan mengubati hati yang luka. Jagalah sikap dan tingkah laku anda terhadap isteri tercinta. Kebahagiaan nescaya akan memayungi bahtera rumah tangga anda.'

Kongsikan Artikel Ini



Nama

amazing,1,artis,11,awesome,33,bagaimana,8,berita,17,cinta,49,comel,26,cool,144,design,19,diy,20,dunia,2,fail,2,fakta,1,gadget,6,gambar,582,ganas,1,geli,4,gif,3,hiburan,5,humor,3,idea,1,iklan,1,info,83,inspirasi,74,islam,27,jenayah,2,jutawan,94,jutawan dua,48,karut,14,kehidupan,55,keluarga,2,kenderaan,1,kerjaya,4,kesihatan,16,klasik,1,koleksi,33,konsep,21,kreatif,134,lawak,2,lawatan,131,lol,27,lol.,1,makanan,2,media sosial,1,menarik,49,motivasi,10,motivasi hidup,9,ngeri,14,ninetology,4,oops,1,pelik,83,percutian,7,quiz,1,rumah idaman,55,sadis,6,samsung,1,semasa,293,seni,8,seram,2,teknologi,6,test,1,tips,51,troll,2,unik,9,video ceramah,3,video menarik,294,viral,5,wow,6,wtf,90,
ltr
item
Nakbebel: Tahukah anda? Tanpa disedari, anda sedang 'membunuh' pasangan anda dengan 5 perilaku ini
Tahukah anda? Tanpa disedari, anda sedang 'membunuh' pasangan anda dengan 5 perilaku ini
https://1.bp.blogspot.com/-k-KIfxNBK4o/WPYe5TbP1kI/AAAAAAAABSQ/j8YoKGRfrWkvWOvA9r0w9xD7M0JpQy5rACLcB/s1600/hipwee-1a.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-k-KIfxNBK4o/WPYe5TbP1kI/AAAAAAAABSQ/j8YoKGRfrWkvWOvA9r0w9xD7M0JpQy5rACLcB/s72-c/hipwee-1a.jpg
Nakbebel
http://www.nakbebel.com/2017/04/tahukah-anda-tanpa-disedari-anda-sedang.html
http://www.nakbebel.com/
http://www.nakbebel.com/
http://www.nakbebel.com/2017/04/tahukah-anda-tanpa-disedari-anda-sedang.html
true
6864137901274687103
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts LIHAT SEMUA Teruskan Membaca Balas Cancel reply Delete Oleh Home PAGES POSTS View All Anda Mungkin Berminat Dengan.. LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Ahad Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Ahad Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Januari Februari Mac April May Jun Julai Ogos September Oktober November Disember Jan Feb Mac Apr May Jun Jul Ogos Sep Okt Nov Dis just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow Ruangan Ini Khas Untuk Pengikut Nakbebel Sahaja Sila like untuk buka Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy