Header Ads

Disebalik Video Tertiris Zizan Razak Dan Artis Terkenal Memakai Kostum Superhero Didedahkan.


Dekat seminggu selepas sebaran “leak” video 4 orang artis terkenal Malaysia - Yuna, Harith Iskander, Siti Nordiana dan Zizan Razak yang berpakaian kostum superhero” tetapi pada waktu itu masih belum ada berita tentang kisah sebenar kenapa dorang ni pakai kostum superhero.

Tambahan pula, bila ada poster superhero ini muncul dipapan iklan tepi jalan raya, juga terdapat dipapan panggung wayang yang tertera sebagai “COMING SOON”, ini lagi membuat kita mengaitkan video ini dengan filem-filem superhero.

Poster dipapan iklan jalan raya

Poster dipanggung wayang


Selepas admin buat penyiasatan yang lebih dalam, admin dapat korek informasi yang terbaru dan inilah pendedahan sebenar disebalik pemakaian kostum yang dorang pakai ni.

Video itu sebenarnya satu iklan komersial dari minuman susu kultur Calpis. Mesti tak terfikirkan, mulanya ingat video tu gaya macam nak buat filem superhero, rupa-rupanya video ni satu iklan komersial. Gempak !

Minuman susu kultur, boleh buat iklan superhero? Wow! Macam tak percaya ! Iklan dia pun, gaya macam tengok cerita superhero.



Apa yang admin dapati dari iklan ini, setiap apa yang berlaku dalam cerita tu sebenarnya senario dalam perut kita, nampak tak aksi superhero kita bertungkus-lumus melawan bakteria jahat, yang merujukkan ia sebenarnya kuman yang ada dalam usus kita.


Tapi cakap pasal ‘bakteria jahat’, tak pernah lagi tengok bakteria yang secomel ni. Korang pernah tengok tak? huhuhu.


Jadi, setiap buih yang berlainan warna ni sebenarnya mewakili perasa minuman yang Calpis tawarkan. Putih itu perasa original, kuning pula adalah mangga dan ungu adalah perasa anggur.

Terjawab jugak lah akhirnya persoalan disebalik video empat orang artis terkenal Malaysia berpakaian kostum superhero ni.

Kreatif betul iklan Calpis kali ni, dia boleh menggunakan effect macam dalam filem superhero dan iklannya juga seronok untuk ditonton. Admin tengok berkali-kali juga sebab tersenyum tengok kucing gergasi tu. hehehe

Harap lepas ni, Calpis akan terus buat iklan kreatif dengan gandingan mereka berempat lagi.



Dikuasakan oleh Blogger.