Header Ads

'3 sudu nasi': Artis Korea cetus kontroversi apabila mendedahkan rahsia kekal langsing


Pelakon wanita terkenal dari Korea, Lee Tae-Im, baru-baru ini telah mencetuskan kontroversi apabila mendedahkan bahawa dia hanya makan tiga sudu nasi setiap hari untuk mengekalkan bentuk badannya yang ramping.

Lee, sebelum ini dikenali dengan imej bentuk badannya dan kesihatan, telah muncul dalam satu episod MBC Every1, "Video Star", yang mana panel dengan pantas menyedari bentuk badannya yang sangat ramping.


Pelakon wanita muda tersebut mengaku sedang menjalani diet ekstrim sejak enam bulan yang lalu, yang mana dia hanya makan tiga sudu nasi setiap hari. Pelakon tersebut mengatakan dia berasa tidak yakin dengan penampilannya selepas sesi penggambarannya bersama pelakon wanita Park Han Byul dan Lee Chae Young, yang mana kedua-duanya mempunyai bentuk badan yang lebih menarik berbanding dirinya. Dia turut menangis kerana kecewa dengan keadaan tersebut.

Dia akui diet tersebut bukanlah diet yang menyihatkan dan menasihati orang ramai supaya tidak mencontohinya. Namun, dia masih menganggap perkara tersebut adalah normal kerana ingin menurunkan berat badan dengan pantas supaya kelihatan cantik di kaca TV sebagai seorang pelakon.


Ramai peminat yang memberikan komen di profil Instagram Lee, meluahkan kebimbangan mereka tentang penampilan Lee yang terlalu langsing dan kelihatan sakit. Pelakon tersebut juga akui rakan-rakannya turut memberitahu dirinya terlalu kurus.

Selepas daripada teguran tersebut, dia mula menambah berat 2 atau 3 kg untuk kesihatan yang lebih baik demi masa hadapan. Dia turut menambah jumlah nasi daripada tiga sudu kepada enam sudu sehari.

Lihat perbezaannya.





Dikuasakan oleh Blogger.