Header Ads

Demi menyempurnakan bucket list, nenek berusia 99 tahun ini sanggup ditangkap oleh polis


Apabila kita melihat bucket list orang lain, ramai yang ingin memiliki sebuah rumah, pergi ke tempat tertentu, menulis buku, atau membawa kapal terbang. Tetapi, ditangkap oleh polis sesuatu yang agak mustahil, bukan? Ramai yang menganggap idea mengarut walaupun ianya kedengaran agak lucu.

Namun, seorang nenek yang berusia 99 tahun, ingin ditangkap oleh polis sebagai impiannya yang terakhir. Maka, dia merancang supaya dirinya ditangkap dan dia tidak berasa takut ketika digari oleh polis. Malah, dia berasa sangat teruja!

Kenali nenek Annie, ketika berusia 99 tahun, tiada apa lagi yang diinginkannya melainkan hanya satu perkara. Dia ingin ditangkap sebelum meninggal dunia, dan permintaannya disambut baik oleh polis di Nijmegen Zuid, Netherlands untuk menjadikannya realiti.


Tidak ramai orang yang ingin ditangkap, apatah lagi jika membiarkan polis menangkap orang tersayang. Tetapi, anak saudara Annie ingin melalukan sesuatu yang baik. Maka, dia telah bercakap dengan polis tempatan dan memberitahu mereka bahawa Annie ingin digari dan dipenjarakan oleh pihak berkuasa.

Pihak polis mendakwa mereka telah menerima banyak permintaan luar biasa sepanjang kerjaya mereka, tetapi permintaan ini adalah permintaan yang paling menarik.


Annie tidak pernah melakukan kesalahan jenayah sepanjang hidupnya. Pihak polis membenarkannya untuk tinggal di dalam penjara selama mana yang dia mahukan. Malah, dia kelihatan tersenyum dan melambai ke arah kamera.

Dikuasakan oleh Blogger.