Header Ads

Tabiat Menggigit Kuku Mendedahkan Sesuatu Yang Sangat Teliti Tentang Personaliti Anda


Mesti pernah nampak orang gigit kuku, bukan? Anda akan menyedarinya kerana mereka sedang melakukannya atau anda dapat melihat tandanya pada tangan mereka.

Para doktor telah melakukan kajian dan mereka mendapati pelbagai perkara berbeza. Terdapat satu persamaan antara si penggigit kuku, iaitu kesempurnaan.

Mereka mendapati ramai orang yang menggigit kuku adalah orang yang inginkan kesempurnaan, yang mana keadaan ini bukanlah sesuatu yang buruk, tetapi terdapat beberapa perkara yang berkaitan dengan sikap itu yang kurang baik.

Seorang yang inginkan kesempurnaan mungkin mengalami masalah pada kadar "normal" atau mereka mungkin lebih menunjukkan tanda-tanda kekecewaan berbanding orang lain. Perkara ini termasuklah dalam menetapkan matlamat untuk diri mereka dan kemudian, mereka tidak dapat mencapainya. Jika kekecewaan itu menjadi perkara biasa, ia akan membuatkan seseorang itu mengalami kemurungan.


Menetapkan matlamat adalah cara yang baik untuk menghalang perkara ini terjadi. Orang yang inginkan kesempurnaan, atau si penggigit kuku, kelihatan tergesa-gesa melakukan sesuatu dan ingin diganjari.

Menggigit kuku adalah perkara biasa, sehinggakan kebanyakan orang tidak menghiraukan apabila melihat seseorang melakukannya. Namun, para doktor tertanya-tanya punca tabiat ini. Lalu, mereka menemukan sesuatu melalui kajian.

Selain menggigit kuku menjadi tanda seseorang itu inginkan kesempurnaan, bermain dengan rambut atau mencubit kulit juga merupakan salah satu tanda mereka yang inginkan kesempurnaan.

Ingat, tabiat ini juga adalah tidak sihat kerana anda tidak tahu apa yang ada pada kuku anda. Jadi, berhati-hati. Sentiasa basuh tangan anda.

Tabiat ini juga boleh berlaku ketika seseorang itu sedang fokus. Jari anda akan berada di mulut tanpa anda sedari. Ramai yang tidak menyedarinya kerana ianya telah menjadi rutin.

Dikuasakan oleh Blogger.