Header Ads

Wanita Dari Bosnia Menyara Kehidupan Dengan Menjilat Mata


Jika anda merasakan sesuatu yang agak sukar baru-baru ini tetapi tidak pasti puncanya, mungkin anda memerlukan wanita ini menjilat biji mata anda.

Hava Celebic, atau 'nana Hava' seperti gelarannya pada penduduk tempatan di kampungnya di Bosnia dan Herzegovina, telah menyembuhkan 5,000 orang menggunakan teknik yang luar biasa.

Dia mendakwa dirinya sahaja di dunia ini yang memiliki kebolehan menyembuhkan orang menggunakan lidahnya, dengan upah 10 euro (RM47).


Hava menggunakan lidahnya untuk membuang plumbum, besi, arang, habuk, dan kaca dari biji mata selepas membersihkan lidahnya menggunakan alkohol.

Pesakit akan mengangkat kelopak mata supaya Hava dapat memulakan proses menjilat.

"Saya membelajarnya daripada seorang perempuan yang juga bernama Hava," terangnya. "Malangnya, saya tidak dapat mewariskannya kepada keturunannya, kerana anak-anak saya geli untuk meletakkan lidah mereka pada mata orang lain. Saya juga dimaklumkan orang akan memotong lidah saya apabila saya mati supaya orang kampung dapat meneruskan merawat orang."


Pesakitnya tidak terhad kepada orang tempatan sahaja, dari Amerika hingga ke Rusia, yang datang ke Bosnia hanya untuk mencari servisnya.

Wanita ini tidak meminta bayaran daripada orang yang tidak bekerja dan tidak mempunyai wang, tetapi upah kebiasaannya sekitar 10 Euro.
Dikuasakan oleh Blogger.