Header Ads

Manusia Pencakar Langit: Ibu Kepada Dua Orang Anak Ini Mendakwa Dirinya Memiliki Kaki Paling Panjang Di Dunia


Caroline Arthur ialah seorang bekas model yang menetap di Melbourne. Dia sedang mencabar pemegang rekod dunia Guinness terkini untuk memecahkan rekod kaki paling panjang.



Dengan ketinggian 188cm, panjang kakinya ialah 130.8 cm dari pinggang ke tumit, dan panjang itu adalah 69 peratus daripada ketinggiannya. Dia sedang mencabar Svetlana Pankratova dari Rusia, dengan panjang kaki 131.8cm yang kini memegang rekod tersebut.


Caroline, 39, berkata "Saya percaya ini yang paling panjang di Australia, dan setahu saya, di Amerika juga. Kerana ianya hampir, saya fikir ianya berbaloi untuk menghubungi mereka dan mengetahui secara tepat di mana mereka mengukur dan mendapatkan ukuran yang tepat."

Ketinggian Caroline turut diwarisi oleh kedua-dua anaknya, Cooper, 13, dengan ketinggian 188cm dan Zoem 15, dengan ketinggian 175cm.


Caroline, berkahwin dengan Cameron, seorang pembina, yang telah mereka rumah mereka dengan siling setinggi 3 meter dan ruang kerja di dapur yang tinggi, dan ibu mentuanya membuat pakaian untuknya. Dia tidak begitu mementingkan rekod itu, berkata dia berbangga dengan dirinya dan keadaannya.






Dikuasakan oleh Blogger.