Header Ads

Cara Ibu Ini Membezakan Anak Kembar 4 Sangat Unik, Kami Macam Tak Percaya



Memiliki anak kembar memang sesuatu yang  menyeronokkan kepada ibu bapa. Namun sekiranya mempunyai 4 orang anak kembar ianya menjadi sedikit kesukaran untuk membezakan namun kebiasannya ibu bapa  akan kenal pasti anak mereka sendiri walaupun kembar.

Di China, terdapat seorang ibu yang dikenali dengan nama Tan Chayoun memiliki empat orang anak kembar. Dirinya telah mencetuskan idea unik apabila bertindak mencukur rambut bagi membentuk angka di setiap kepala anaknya.

Jika kita mempunyai anak kembar, sudah pastinya orang yang melihat akan keliru yang mana satu abangnya, yang mana satu pula adiknya. Tambah lagi, yang mana keluar dulu, yang mana keluar kemudian.

Melihat masalah ini, seorang ibu yang dikenali dengan nama Tan Chayoun mencetuskan sebuah solusi yang dianggapnya paling efektif. Ia mencukur keempat rambut anaknya berbentuk angka, sesuai dengan urutan usia, dari angka 1 sampai 4.

Daripada yang tua sampai termuda, Jiang Yunlong (1), Jiang Yunxiao (2), Jiang Yunhan (3) dan Jiang Yunlin (4)



Keadaan ini tentu saja menjadi buah mulut di internet. Foto kelucuan empat bersaudara ini mendapat perhatian dari seluruh dunia.

Meski banyak yang mentertawakan kerana di luar kelaziman, namun keempat anak itu tidak peduli. Sama dengan keinginan orang tua mereka, hal terpenting bagi Yunlong, Yunxiao, Yunhan dan Yunlin adalah bersekolah dan mendapat pendidikan yang baik.

Tan Chaoyun, memutuskan memberi nombor di kepala anak-anaknya agar mudah membezakan mereka.



Dikuasakan oleh Blogger.