Header Ads

Mereka Ke Laut Untuk Mencari Ikan Paus, Tapi Apa Yang Mereka Jumpa Ini Memang...

Punca utama pendapatan bagi Tom Satre dan keluarga adalah dengan mencari ikan paus, ikan lumba-lumba serta mana-mana lagi hidupan liar yang ada di laut untuk di rakamkan dalam pengembaraan mereka.

Dalam pencarian dorang tu, tiba-tiba dorang ternampak satu kelibat yang jarang di temui, ianya 4 ekor rusa yang berenang ke arah bot mereka. Tanpa melengahkan masa, dorang ni pun cuba membantu rusa-rusa ni untuk naik ke atas bot dengan berat seekor rusa dalam lebih kurang 30-50kg.

Nasib menyebelahi mereka kerana mereka hanyalah kira-kira 1.2km dari pesisiran pantai. Rusa-rusa yang kesejukan selamat menjejak bumi yang nyata. Jom tengok gambar untuk gambaran lebih menarik.

Jangan lupa kongsi kisah yang luar biasa ni dengan member, dorang mesti nak tahu juga. :)








Korang pernah hadapi kisah macam ni? Pelik-pelik je rusa berenang mintak bantuan. ^_^
Dikuasakan oleh Blogger.