Header Ads

Pasar mengerikan ini menjual daging babi, ular, tikus yang meloyakan

Membeli-belah atau hanya sekadar melihat-lihat makanan murahan boleh dilakukan di Pasar Tomohon dan Pasar Langowan, Manado, Sulawesi Utara.

Namun sebahagian besar pelancong lebih memilih ke Pasar Haiwan Tomohon. Pasar di Kelurahan Paslaten, Kecamatan Tomohon Timur tersebut dengan hanya menaiki bas tambang Rp 6.000, - per orang, berangkat dari Terminal Karombasan.

Sepanjang 45 minit perjalanan berbukit dan berliku-liku, penumpang boleh menikmati pemandangan bandar Manado dengan pantainya yang indah nan biru.

Tiba di Terminal Beriman Tomohon, cukup hanya dengan berjalan kaki untuk sampai ke Pasar Haiwan Tomohon. Sebab pasar tersebut bersebelahan dengan terminal bas yang tepatnya berada di Kelurahan Paslaten, Kecamatan Tomohon Timur.

Hati-hati! Sebelum memasuki pasar yang dikenali sebagai pusat perdagangan haiwan dan makanan  ekstrim tersebut, sebaiknya siapkan mental terlebih dahulu supaya kita tidak terkejut dengan barangan dagangan yang ada didalamnya.

Sekadar cerita dari mulut ke mulut penduduk tempatan, ramai pelancong asing yang datang ke tempat ini yang akhirnya balik dengan perasaan meloyakan lantaran tercengang dan kasihan melihat haiwan-haiwan tersebut dibunuh, dibakar, dipotong-potong, dan dijual untuk dimakan.









Like untuk lihat 10 gambar lain "Pasar mengerikan ini menjual daging babi, ular, tikus yang meloyakan"


Dikuasakan oleh Blogger.