Header Ads

Menakjubkan! Motorsikal Berbentuk Burger Yang Pertama Didunia

 Lelaki ini boleh dikatakan sebagai peminat hamburger paling fanatik di dunia . Bagaimana tidaknya ? Kecintaannya kepada junkfood itu membuatnya mengkoleksi segala hal tentangnya , termasuk sebuah motosikal unik .

Dinamakan Hamburger Harley , motor ini menjadi satu – satunya motor di dunia berbentuk hamburger . Harry Sperl merekabentuk sendiri motor tersebut .

Ia mengubah bahagian body motor menjadi bentuk hamburger gergasi . Tidak hanya itu , shockbreaker nya ini pun diubah ke menjadi bentuk botol sos tomato dan handle berupa acar timun . Harry juga menambah satu roda di motosikalnya ini demi menjaga keseimbangan lebih baik .

Lelaki berusia 57 tahun ini telah mencintai burger sejak 23 tahun lalu . Kecintaannya terhadap makanan yang berasal dari Amerika itu membuat koleksi mereka semua barangan dan alat berbentuk burger . Bahkan , rumah Harry digelar sebagai ” Burgerbilia .


” Hamburger mempunyai rasa yang sangat enak , ” jelas Harry . ”

 Bentuknya juga kelihatan bagus . Selain itu , burger adalah ikon Amerika Syarikat . “

Meski terlahir di Jerman , Harry mengaku sangat mencintai Amerika . Ia juga mengaku ingin mengubah rumahnya menjadi sebuah muzium bertema burger bagi orang banyak . ” Aku suka apa-apa tentang Amerika seperti cuaca , pantai , gaya hidup , juga makanan tentunya . “






Dikuasakan oleh Blogger.