Header Ads

5 Wanita Muslim Terkaya Dan Tercantik Di Dunia

Wanita itu lahir hanya dengan 2 pilihan, iaitu cantik atau bijak? Ternyata, ada ramai wanita yang memiliki wajah cantik, bijak dan mampu menguruskan kewangannya dengan baik. Wanita-wanita ini pada akhirnya menjadi inspirasi bagi wanita yang lain.

Yang cukup membanggakan, wanita-wanita muslimah ini menjadi wanita yang dipilih berdasarkan kejayaannya. Mereka tidak hanya cantik, tetapi juga bijak mengurus kehidupan dan punya kekayaan yang melimpah dan memiliki keluarga bahagia.

Jom lihat senarai wanita muslim yang cantik dan hebat yang dimaksudkan berdasarkan sumber majalah Forbes.



1). Putri Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah.

Nama wanita hebat ini adalah Yang Mulia Putri Hajah Majeedah Nuurul Bulqiah. Beliau adalah anak keempat dari Sultan Brunei Darussalam, Hassanal Bolkiah. Hajah Majeedah lahir pada tanggal 16 March 1976. Beliau telah menikah dengan Khairul Khalil, seorang asisten eksekuktif di pejabat Perdana Menteri Brunei.



Putri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah Anak kelima dari Sultan Hasanal Bolkiah lahir pada 12 Mac 1980.

Dengan kehidupan mewah dalam keluarga diraja mereka tetap tampil sebagai wanita yang sederhana. Juga bergelar seorang ibu dan memiliki kehidupan rumahtanga yang bahagia. Sultan Brunei adalah salah seorang pemilik kekayaan terbesar di dunia, maka hal ini diwarisi turun menurun pada putrinya.



2). Ratu Rania Al Abdullah



Jika sesiapa yang belum tahu mungkin mereka akan terfikir bahawa wanita ini adalah bintang filem Hollywood. Inilah Ratu Rania Al Abdullah, lahir 31 Ogos 1970 di Kuwait dengan nama Rania Al-Yassin. Sejak sekolah, wanita ini amat terkenal dan memiliki kerjaya yang cemerlang di perusahaan Apple Inc.
Dengan wajah yang cantik, seorang yang aktif dan dedikasi pekerjaan yang luar biasa, tidak hairan jika Abdullah II bin Al-Hussein menikahi wanita cantik ini pada 10 Jun 1993. Ratu Rania terkenal sebagai pembidato terhebat dalam berbagai aktiviti sosial di seluruh dunia.



3).Sultanah Nur Zahirah

Sultanah Terengganu yang paling dihormati kerana menjadi wanita pertama Malaysia yang berhijab. Nur Zahirah adalah isteri kepada Sultan Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin. Wanita ini lahir pada tahun 7 Desember 1973. Gelaran tertinggi yang pernah dimiliki beliau adalah Permaisuri Agong Malaysia ke-13.
Sebagai keluarga kerajaan Sultanah Nur Zahirah sering mengikuti acara-acara rasmi diraja.



4).Sheikha Hanadi binti Nasser Al Thani

Tidak banyak wanita yang berjaya sebagai seorang ahli ekonomi dan perbankan, ditambah pula wanita itu adalah seorang muslimah. Wanita ini bernama Sheikha Hanadi binti Nasser Al Thani, beliau adalah seorang banker, investor dan pengusaha real estate. Sekaligus menajdikan wanita ini usahawan paling terkaya di Qatar.
Sheikha tidak hanya dikenal dengan kegigihan dan bekerja keras, beliau juga dikenal sebagai wanita berjaya yang memiliki wajah yang cantik dan jelita. Selain kerjaya di atas Sheikha juga menjadi penasihat khusus di Standard Chartered Bank dan menjadi CEO kepada projek Al Waab City Real Estate.


5).Putri Lalla Salma

Wajahnya yang seakan-akan aktres Hollywood. Beliau adalah Putri Lalla Salmam, isteri dari Raja Mohammed VI di Maroko. Putri Lalla lahir pada 10 Mei 1978. Memiliki wajah yang cantik dan berkulit mulus menjadikan beliau sering mendapat perhatian seluruh dunia.

Meskipun sudah menjadi seorang putri dan memiliki kekayaan melimpah, Putri Lalla dikenal sebagai seorang yang peramah dan sederhana. ketika ini Putri Lalla sudah menjadi ibu kepada dua orang anak. Kekayaan yang dimiliki keluarga ini menurut majalah Forbes adalah mencecah di angka USD20,5 Million.

Like untuk baca info lebih lanjut berkenaan "5 Wanita Muslim Terkaya Dan Tercantik Di Dunia" ini

Sumber : harianblogger.com
Dikuasakan oleh Blogger.