Header Ads

2 Wanita Di Belasah Hingga Parah Kerana Mengejek Seorang Lelaki

Dipetik dari mirror.co.uk. Kejadian ini bermula dari seorang lelaki bernama Ryan Walker 19 tahun sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya. Apabila sampai di berdekatan rumahnya, seseorang wanita menghimpitnya kemudian mengejek Ryan bahawa wajahnya mirip dengan Harry Potter. Memang Ryan memakai cermin mata dan mempunyai rambut pendek mirip seperti watak harry potter tersebut.

Ryan secara spontan terasa emosinya dengan melemparkan bungkusan susu cair kepada gadis itu. Kemudian kembali ke rumahnya dengan membawa pisau potong sayur, ketika mengetahui Emma dan Leah mengikutinya. Akhirnya Ryan melibas pisau ke wajah Leah hingga mengeluarkan darah. Ryan tidak berhentikan serangannya begitu saja. Dia menyerang Emma hingga jatuh ke tanah dan menendang ke tubuh Emma.

Ryan mengaku merasa bersalah telah menyerang gadis-gadis tersebut setelah Ryan diangkut ke pejabat polis. Selama ini Ryan merasa bahawa dirinya adalah seorang mangsa buli di sekolahnya dan sering dinilai pengecut. Menurutnya gadis-gadis itu mungkin mereka telah bersikap kasar. Tetapi kes Ryan ini tidak boleh diterima, kerana merupakan tindakan dengan kes yang dirancang. Ryan akhirnya ditetapkan hukuman penjara empat tahun setengah



Dikuasakan oleh Blogger.